Over Carlo
Mijn naam is Carlo Mooij, ik ben 62 jaar en naast mijn vaste baan als Mechanical Engineer, ben ik een gepassioneerd Reiki behandelaar en Jikiden Reiki® leraar.
In mijn jeugd ontstond bij mij een brede interesse voor verschillende soorten natuurlijke geneeswijzen zoals kruidengeneeskunde, homeopathie, voetzonetherapie en magnetiseren. Op een gegeven moment besloot ik een opleiding kruidengeneeskunde te volgen. Tijdens de introductieronde vertelde een medecursist dat zij Reiki 1 en 2 had. In de pauze vertelde ze mij, dat je bij een Reiki cursus afgestemd wordt op deze energie. Vanaf dat moment stroomt er helende energie uit jouw handen en deze kun je gebruiken om jezelf en andere mensen te helen. Je geeft hiermee energie door uit het universum en niet jouw eigen energie. Dit had direct mijn interesse en besloot bij haar leraar een Reiki 1 cursus te volgen.
Hierna volgde ik de Reiki 2 en later de Reiki 3 cursus. Ik bleef echter zoeken naar informatie over Reiki, die zo dicht mogelijk bij de bron van de stichter Mikao Usui stond.
In een boek van Frank Arjava Petter las ik dat hij les had gekregen van Chiyoko Yamaguchi, een lerares, die haar lessen nog van Dr. Hayashi had ontvangen. Dr. Hayashi was één van de twintig leraren die de volledige lesbevoegdheid van Mikao Usui had ontvangen. Zij en haar zoon Tadao Yamaguchi hebben in 1999 het Jikiden Reiki® Instituut opgericht. Jikiden is een normaal woord in het japans, het is een term die vaak gebruikt wordt bij traditionele japanse kunsten. Het betekent: direct overgedragen, of doorgegeven van de leraar.
Ik vond een leraar in Nederland die zowel de Jikiden Reiki® 1 cursus (Shoden) en Jikiden Reiki® 2 cursus (Okuden) mocht onderrichten. De inhoud van deze cursussen waren voor mij een openbaring. Ik leerde nu pas, hoe ik echt een effectieve Reiki-behandeling kon geven! Ik had nog maar één wens: dít wil ik ook graag onderwijzen.
In 2015 ontving ik mijn Shihan certificaat van Frank Arjava Petter. Een Shihan is bevoegd om de Reiki 1 en Reiki 2 cursus te onderwijzen. |